Szkolenie online

Praktyczne aspekty zmian wprowadzonych przez tzw. Warzywniak w sektorze funduszy inwestycyjnych

Praktyczne aspekty zmian wprowadzonych przez tzw. Warzywniak w sektorze funduszy inwestycyjnych
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Długo wyczekiwana przez rynek ustawa określana potocznie mianem tzw. warzywniaka wprowadza bardzo istotne zmiany dla podmiotów prowadzących działalność na rynku funduszy inwestycyjnych. Uchwalone regulacje m.in. modyfikują zasady funkcjonowania ETF, tworzą nowe uwarunkowania dla FIZ, wyłączają usługę dystrybucji spod reżimu tzw. zachęt oraz istotnie remodelują zasady prowadzenia działalności przez alternatywne spółki inwestycyjne (ASI). Szczególnie kontrowersyjne okazały się zmiany dotyczące ASI związane z zakazem zaciągania przez ASI pożyczek od osób fizycznych oraz zakazem obrotu ASI wśród klientów detalicznych. Były one bezpośrednią przyczyną podjęcia przez Giełdę Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie decyzji o zawieszeniu obrotu akcjami notowanych spółek ASI i wydania wspólnego stanowiska Komisji oraz Ministerstwa Finansów. W ramach szkolenia omówione zostaną istota i uzasadnienie uchwalenia nowych przepisów, a w szczególności praktyczne aspekty nowych regulacji.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Główne obszary nowelizacji w kontekście problemów identyfikowanych na rynku funduszy inwestycyjnych.
2. Kompleksowe zmiany dotyczące zarządzających ASI.
3. Tworzenie i funkcjonowanie krajowych ETF po zmianach.
4. Fundusze inwestycyjne zamknięte po warzywniaku - łączenie, relacje z uczestnikami i inne.
5. Nowe ramy prawne dla usługi dystrybucji.
6. Istota pozostałych zmian.

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do:

1. Sektora funduszowego, maklerskiego i bankowego – członkowie zarządu, rad nadzorczych, główni akcjonariusze, zarządzający, maklerzy, doradcy inwestycyjni, compliance oficerowie, działy prawne.
2. Sektora spółek publicznych – zarządy, rady nadzorcze, działy prawne, akcjonariusze.
3. Innych podmiotów nadzorowanych oraz podmiotów zmierzających do uzyskania zezwolenia – zarządy, akcjonariusze/udziałowcy, działy prawne

 

Prelegenci

Prelegenci

Anna Czerkawska Soból

Starszy prawnik w Dziale Prawa Rynku Kapitałowego oraz w Dziale Prawa Karnego. Specjalistka w zakresie prawa rynku kapitałowego, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji w zakresie obrotu giełdowego i funduszy inwestycyjnych. Adwokat z obszernym doświadczeniem w reprezentacji klientów w sprawach karnych oraz gospodarczych. W latach 2011-2020 pracowała w kancelarii prawnej świadcząc usługi na rzecz spółek kapitałowych. W latach 2020-2023 zatrudniona w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego w Departamencie Spraw Karnych jako radca prawny oraz w Departamencie Infrastruktury i Obrotu Giełdowego jako kierownik zespołu odpowiedzialnego między innymi za prowadzenie postępowań wyjaśniających w zakresie przestępstw giełdowych, postępowań administracyjnych w przedmiocie zawieszania obrotu instrumentami finansowymi, nadzór nad obowiązkami notyfikacyjnymi akcjonariuszy spółek publicznych, obowiązkami managementu spółek publicznych oraz nad wezwaniami.
Jako przedstawiciel Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego w kilku grupach roboczych Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) aktywnie uczestniczyła między innymi w pracach legislacyjnych dotyczących zmian w Rozporządzeniu MAR (Listing Act). W ramach swojej praktyki legitymuje się holistycznym doświadczeniem zarówno od strony biznesowej jak i nadzorczej. Wykładowca na studiach podyplomowych na kierunkach poświęconych rynkowi kapitałowemu oraz nowym zjawiskom na rynku finansowym na Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Mediator Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 11 marca 2024r. o godz. 10:00. Potrwa 1,5h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 9:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

 

Banki Standard/Premium

Kancelaria Prawna Standard/Optimum/Premium

Dział Prawny Standard/Optimum/Premium

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com